Když si vybíráte nový dron, nebo se
jen ze zajímavosti probíráte parametry modelů, které by vám jednou snad
i mohly dělat společnost, pak se nejspíš nevyhnete informaci definující
maximální dolet dronu. Tento údaj, který se u lepších kousků počítá
v kilometrech, se může u různých modelů dost lišit. Fakticky se ale
jedná o parametr, s nímž bychom se ale vlastně nemuseli výrazně
„trápit“. Přesto je ale hodnota doletu nejednou ústředním tématem
řady zapálených diskuzí či recenzí, včetně otázky, jak lze dolet dronu
posílit nebo prodloužit, třeba pomocí různých doplňků. Má to ale smysl
a je to vůbec potřebné a legální?
Štěpán
S drony se seznámil před více jak 8 lety, kdy si pořídil první čínské
hračky bez pokročilých systémů ovládání a snažil se s nimi sbírat
své první letecké záběry s provizorně připevněnou kamerou. Pozdější
zkušenost s moderními drony od DJI
proto s oblibou popisuje jako přesednutí ze Škody 120 do nejnovějších
aut prošpikovaných všemožnými jízdními asistenty. Rukama mu prošly jak
základní kousky od DJI (starší Spark, nebo poslední Mini 2), tak i klasika
v podobě modelu Phantom či Mavic Pro. Pilotoval též profi kousky, včetně
legendárního filmařského dronu DJI
Inspire 2. Poslední dobou se snaží propojit své letité zkušenosti s
„pozemní“ sportovní fotografií či akčními kameram s novou
perspektivou, kterou přináší pohled z výšky.
Značka Skydio,
coby přední americký výrobce dronů, by pro pravidelné návštěvníky
stránek DronPro nemusela být pojmem zcela neznámým. O technice dronů
Skydio jsme psali už několikrát, a jeden z jejich dronů jsme i osobně
vyzkoušeli. Základní uživatelská větev dronů Skydio byla sice nedávno
odseknuta ze stromu dalšího vývoje, o to více pozornosti se ale zaměřilo
na průmyslové modely, kterým by měla nyní kralovat čerstvá novinka Skydio
X10 slibující 10násobné zlepšení po 10 letech postupného vývoje. Jdeme
na to!
31 července 2023
Alexovy návštěvy u party inženýrů a vývojářů z ČVUT, z fakulty
elektrotechnické (FEL), jsou již pomalu legendární záležitostí. Letos
z jara jsme zveřejnili zážitky a poznatky
jedné z takových návštěv, při níž jsme nestačili žasnout nad
jejich aktuálními výtvory a celkovým posunem. Důležitou vývojovou
větví, která se tehdy řešila, bylo létání nad vodou, přistávání
dronu na vodě, případně na loď, ale také hledání a sběr odpadků
z vody. Jen pár měsíců uběhlo a drak Alex znovu vyrazil do terénu, aby
zkontroloval, kam se nejen tato větev nových technologií od ČVUT posunula.
4 července 2023
Při naší poslední návštěvě u chytrých hlaviček a šikovných rukou inženýrů
a vývojářů z ČVUT jsme se mohli blíže podívat a nechat si
vysvětlit různé zajímavé droní technologie, připravované pro všelijaké
praktické mise. Takové, po kterých je poptávka, ale i jiné, jejichž
aplikaci v reálném prostředí můžeme zatím jen předvídat. Jednou
z těch, které mají blízko k praktickému nasazení, je automatické nebo
dokonce autonomní létání v uzavřených prostorách, typicky ve skladech.
Věděli jste ale, že jedno takové řešení už fakticky slouží ve
skladech IKEA?
Druhá polovina roku 2022 přinesla očekávaný posun v oblasti
přidělování a uznávání štítků rozdělujících drony do jednotlivých
„váhových kategorií“ (C0–C4), podle nichž se určuje, kde můžete
s takovým dronem létat a kde ne, případně za jakých podmínek. Fakticky
se novými štítky mohou chlubit pouze drony DJI Mavic 3, kdy vybrané
modely přichází už z výroby s tímto označením, u jiných si ho
můžete objednat dodatečně. Jak na to?
Značka DJI se slušně vyžívá ve striktní separaci svých produktů, tedy
v častém omezení možnosti kombinace jednotlivých prvků z různých řad
a skupin. Občas se ale najdou výjimky, které potvrzují pravidlo. Přesněji,
občas se stane, že je o určitou kombinaci tak velký zájem, až na ni
tvůrci a programátoři z DJI kývnou. Tak jako teď v případě propojení
FPV brýlí a klasických dronů DJI!
2 května 2023
Drony jsou velice schopnými pomocníky s potenciálem výrazněji zaúřadovat
v mnoha oborech, v čele třeba s doručováním
zásilek. Jednou z jejich dosavadních nevýhod je ale poměrně velká
hlučnost motorů, tedy spíše jejich vrtulí. Nešlo by s tím něco udělat?
Když se před delším časem světu představil král hobby třídy – DJI
Mavic 3 – ještě jsme pořádně netušili, kolik variant a odnoží tato
řada postupně nabídne. Nejprve to byl výchozí DJI Mavic 3 s širokoúhlou
kamerou Hasselblad doplněný o druhý přídavný teleobjektiv. Po čase
následoval levnější DJI Mavic 3 Classic, kterému zůstalo „jen“
široké sklo Hasselblad, aby vše na začátku léta 2023 korunoval
nejnovější přírůstek – DJI Mavic 3 Pro hned s trojicí kamer!
Už si ani nepamatujeme, kolikrát jsme byli navštívit naše „droní bratry
z ČVUT“, kteří neustále pracují na nových nápadech, snaží se hledat
cesty, kterak co nejvíce zapojit a využít drony v praktickém životě, a
také posouvají dopředu jednotlivé technologie s drony spojené. Místy
dokonce pracují na systémech, jejichž využití trh zatím ani nevyžaduje,
sami ale odhadují, že se podobné nápady v dohledné době mohou stát
naopak dosti žádané. Prostě mimořádně šikovní a nápadití vizionáři
a inovátoři. Pojďte se s námi podívat, na čem zrovna tihle borci
dělají.
Dost možná se vám to už také stalo. Vyhlédnete si místo, kde se chcete se
svým vrtulovým kámošem vydat do vzduchu a nakropit působivé letecké
záběry, ale ouha! Přijedete na místo, vybalíte techniku, provedete
předletovou kontrolu a kalibraci jenže NIC. Aplikace DJI hlásí ZÁKAZ! Tady
létat NESMÍŠ! Co s tím?
16 března 2023
Současné uživatelské drony vnímá řada lidí hlavně jako pomůcku pro
zábavu, případně pro různé kreativní účely. Profesionální
kvadroptéry a vícevrtulové stroje ale mohou být nasazeny i pro celou řadu
nejen průmyslových aplikací. Obvykle přitom záleží na jejich výbavě, a
především na snímací soustavě. Vedle kamer, které zachycují svět kolem
nás v běžně viditelném spektru (RGB snímače),
existuje i vícero dalších typů, včetně dronů s termovizí
mapujících teplo, případně teplotní rozdíly. A na ty si dneska
pořádně posvítíme.
Nestává se běžně, že by vás někdo nechal „počmárat“ celou fasádu
výjevy dle vaší představy a stylu. Jenže přesně to jsme udělali, navíc
ve spolupráci s DJI! Koho by zajímal běžný billboard, když může
společně s renomovanými streetovými umělci nechat vyšvihnout luxusní,
skoro až fotorealistickou malbu maximálních rozměrů, která praští do
očí každého, kdo půjde nebo pojede okolo?! Podívejte se do zákulisí
vzniku murálu, který můžete vidět v Praze na křižovatce ulic Nádražní
a Vltavská, kousek od naší prodejny dronů
Chcete se vrhnout na profesionální, nebo dokonce vědecké snímání
zemědělské plochy pohledem z výšky? Pak k tomu potřebujeme nejen
profesionální, ba téměř vědecké vybavení, ale také profesionální
přístup. Náš tým byl před časem požádán o pomoc při monitorování
zdravotního stavu porostu a my na misi vyslali dron DJI M300 RTK
s dvojicí špičkových senzorů. Zároveň jsme se podívali i na 8 let
starou mašinku, která tyto a podobné úkoly vykonávala dříve.
Každý zodpovědný pilot(ka) dronu dobře ví, že jsou místa, kde lze létat
bez větších omezení, typicky „pole, louka, les“. Zároveň je ale mnoho
jiných, kde se létat nesmí. Případně existují taková místa, kde platí
specifická pravidla, které je potřeba dodržet, pokud už chceme nebo
potřebujeme našeho vrtulového kámoše dostat právě tam do vzduchu. Jeden
z těchto případů představují letiště a jejich nejbližší okolí, což
je téma dnešní „legislativní letové instruktáže“.
Zkušení a zapálení uživatelé akčních kamer asi žádné zásadní rady,
jak pracovat se svým náčiním, nepotřebují, i když vždy je prostor ke
zlepšení. Naopak ti, kteří svět akčních a různých outdoorových kamer
postupně objevují, budou rádi za každý tip a každou radu. I proto jsme se
před delším časem věnovali základnímu
výběru akční kamery, abychom na něj mohli dnes navázat speciálním
zimním dílem.
Možná si vzpomenete, jak jsme před zhruba 2 lety vyrazili do uhelných dolů
Mostecké pánve, abychom zde pomohli natáhnout
kabel vysokého napětí za asistence „nosného“ dronu DJI Matrice
600 Pro. Tehdy jsme ale neměli veškeré plánované vybavení, proto bylo
potřeba trochu improvizovat. Teď už naštěstí máme vše dávno pohromadě,
proto jsme stejný dron vybavili airdroppingovým systémem, bezpečnostním padákem a FPV kamerou.
A pak z něj ve výšce 30 m pustili barel vody. Chcete vědět víc?
Jednotlivé řady nejoblíbenějších hobby a poloprofi dronů od DJI nejspíš
dokáže vyjmenovat kdejaký nadšenec. Třeba už jen proto, že informacemi
o nich jsme pravidelně bombardování ze všech stran. Jak je to ale
u profesionálních, průmyslově orientovaných dronů DJI? Jsou to vždy jen
úzkoprofilově zaměřené pracovní mašiny, nebo existují i dostupnější
„průnikové“ modely s výbavou, která by mohla přesvědčit
i zapáleného hobbíka? Pojďme se společně podívat na drony z rodiny DJI
Mavic 3 Enterprise a uvidíte sami.
Moderní drony vybavené pokročilou technologií monitorování a řízení
vlastní polohy, využívající GPS a další systémy, již zdaleka nejsou
odkázány na prosté manuální řízení pilotem stojícím nohama pevně na
zemi. Naopak pilot v mnoha případech ani nemusí být pilotem jako spíše
operátorem, plánovačem a odborným dozorem. To vše díky inteligentním
letovým funkcím a možnostem předem plánovat dráhu letu, třeba díky
funkci Waypoints.
Když v jedné větě zmíníte drony a jejich možné vojenské nasazení,
nejspíš se vám vybaví řada zpráv z Ukrajiny a obrazy okřídlených
bezpilotních strojů různého vzhledu, původu a určení. Ty dnes necháme
stranou a podíváme se na pro nás bližší koptery, které si nejednou
hledají zajímavou cestu z civilního sektoru do toho armádního.
Skladba a posloupnost produktové nabídky značky DJI je někdy poměrně
zřejmá, podobně jako logika uvádění jednotlivých modelů na trh,
případně jejich postupná generační obměna. Takto jsme se třeba nedávno
dočkali levnější varianty vlajkové lodi v hobby segmentu Mavica
3 v podobě DJI
Mavic 3 Classic. Podobnou cestou se aktuálně vydává i oblíbená řada
DJI Mini, kdy po úvodním modelu Mini
3 Pro přichází jednoduše Mini 3!
Nezní to lákavě? Vybrat zboží nebo jídlo, objednat, zaplatit a do půl
hodiny si ho vyzvednout před domem poté, co vám ho bez zbytečných průtahů
přinesl domů autonomně řízený dron? Jasně, tohle nám Amazon a další
slibují dlouhé roky, poslední vývoj přitom ukazuje, že tato služba už
není jen pohádkou ze sci-fi filmu.
9 listopadu 2022
Nejen piloti dronů s potřebnou licencí (alespoň OPEN A1/A3) vědí či
alespoň tuší, jaká je aktuální legislativní situace u nás a v Evropě.
Mají tedy přehled o aktuálně platném Opatření
obecné povahy, stejně tak i o systému
štítků definujících jednotlivé třídy konkrétních dronů (C0 –
C6). Vtipné na tom je, že doposud žádný dron na světě tento štítek
neměl – to se ale nyní mění díky prémiové třídě DJI Mavic 3.
Drony osazené nejčastěji čtveřicí vrtulí jsou dnes vnímané jako něco
zcela běžného. Lidé si je pořizují pro zábavu, pro práci i pro různé
tvůrčí činnosti. Jeden by si myslel, že přenést tento koncept do
většího měřítka, aby byly drony schopné přepravovat lidi, nemůže být
až tak těžké. Jenže realita není zdaleka tak růžová!
Ve chvíli, kdy si pořídíte svůj první pořádný dron, nejspíš brzy
zjistíte, že mezi snad nejčastěji používané a diskutované doplňky
patří filtry nasazované před čočku samotné kamery. Těchto filtrů
existuje celá řada, nejčastější jsou takzvané ND filtry, bez nichž se snad ani nedá
natočit použitelné video! Tak to alespoň vyznívá z mnoha diskuzí. Jaká
je realita? Skutečně potřebujete ND filtry? A jak je správě používat?
Není dlouho tomu, co svět dronů a dronařů uchvátila novinka od DJI, FPV model Avata. Tento nanejvýš
zajímavý cinewhoop od světové jedničky v oboru jsme už dříve
vyzkoušeli (unboxing a
recenze DJI Avata) a při té příležitosti jsme vám slíbili další
pokračování na toto téma. A jelikož sliby plníme, je zde neméně
zajímavé srovnání nejnovějšího kousku DJI Avata a jeho nepřímého
předchůdce DJI FPV.
Stejně jako se neustále zlepšují a zdokonalují naše drony, tak se vyvíjí
a zlepšují technologie, které nás mají před nežádoucím pohybem dronů
chránit. Třeba aby se nedostaly do dráhy dopravního letadla. Téma ochrany
proti dronům přitom otevíráme již podruhé, nyní se zaměřením na
Izraelské řešení D-Fend Solutions, které dokáže „sundat z oblohy“
prakticky jakýkoliv dron, a to jak ručně, tak i plně autonomně.
29 září 2022
Když jsi single, tak jsi sám. Pokud je vás víc, už je to „multi“!
Podobně je to s počtem vrtulí u dronů, které jich mají obvykle víc než
klasický vrtulník. Nejčastěji jsme zvyklí vídat drony se 4 vrtulemi,
stejně tak jich ale může být i 6 nebo 8. Pokud je začneme tímto stylem
rozlišovat, začneme se ohánět pojmy jako jsou kvadrokoptéry, hexakoptéry,
oktokoptéry – souhrnně multikoptéry.
13 září 2022
Značka DJI má ve svém portfoliu neskutečně pestrou škálu dronů, přesto
její nabídka stále nepokrývá všechny kategorie a disciplíny. To se ale
postupně mění, jelikož se na trhu objevují nové modely a nové druhy
dronů. Kupříkladu v oblasti FPV dronů mělo DJI
zatím jen jedno želízko v ohni, proto se nelze divit, že přichází posila
v podobě novinky DJI AVATA!
Nedávno jsme v jednom článku poměrně podrobně probírali téma droních
rojů, rojového létání, anglicky swarm, či swarming. Aktuálně
nejspíš nejužívanější funkcí leteckých rojů jsou pestré a zábavné
droní show. Cesta k jejich pořádání přitom nemusí být nikterak
vzdálená či nedosažitelná, už třeba díky programu
Dron Show Software dostupném i u nás v DronPro.
31 srpna 2022
Moderní drony mnoho z nás vnímá jako hračku vhodnou pro zpestření
volných chvil, či k zachycení zážitků z dovolené. Drony ale mohou být
využívány rovněž jako pracovní nástroje (filmařské, vědecké,
záchranářské…), opomenout však nemůžeme ani jejich armádní nasazení.
Stále je ale řeč o jednotlivých kusech řízených či kontrolovaných
lidmi. Dovedete si přitom představit nakolik široké možnosti využití se
nabízí, pokud se drony spojí do početných rojů?
Jako zkušení a uvědomělí uživatelé dronů se obvykle nemusíme obávat
o své vzdušné zařízení, jelikož létáme zodpovědně a pouze na
místech, kde je to legální. Najdou se ale bohužel i případy všemožných
pošetilců, kteří si nedají říct, nehledí na legislativu a se svým dronem se
pouští do oblastí, kde nemají co pohledávat. Jsou přitom často rizikem,
které je potřeba odhalit a zneškodnit! Nabízí se přitom otázka, jaké
vlastně existují možnosti detekce a případné eliminace dronů
pohybujících se v místech, která jsou pro ně zapovězena? Je jich celá
řada, od pasivních po aktivní, od jemných (softkill) po poměrně
nevybíravé (hardkill). Jak se v těchto systémech vyznat poradí dnešní
článek, navíc si jako jeden z příkladů představíme mobilní detekční
systém DJI AeroScope.
Nedávno jsme se věnovali tématu Jak nafotit
nejlepší panorama dronem a dnes můžeme navázat dalším podobným
návodem, který se tomu předchozímu v určitých ohledech podobá. Dnes se
ale budeme věnovat dynamickému snímání, nikoliv statickým obrázkům.
I když jak se to vezme! Na pořadu dne jsou totiž disciplíny Timelapse a
Hyperlapse z dronu.
6 července 2022
Moderní drony v sobě skrývají řadu chytrých automatických funkcí,
které nám jako uživatelům mají zpříjemnit život, nebo nás mají čistě
jen pobavit, případně nám otevřít nové možnosti pro osobní kreativní
vyjádření. Jednou z těchto funkcí jsou i režimy tvorby panoramatických
fotografií, které lze snímat v různých formátech a podobách. Můžeme je
nechat tvořit automaticky, nebo si s nimi hrát manuálně a ladit je
detailně v rámci postprocesingu v počítači. Přečtěte si, jak vykouzlit
efektní panorama z dronu, se kterým se rádi pochlubíte.
Poslední novinku mezi hobby drony od DJI, model Mini 3 Pro, jistě všichni známe.
Alespoň po teoretické stránce, jelikož se představení a testům tohoto
dronu věnovalo mnoho prostoru, nejiné to bylo i u nás (mrkněte na recenzi
Mini 3 Pro). Základní fakta, přednosti či případné slabiny nového
dronu proto rozhodně nejsou žádným tajemstvím – tušíte ale, jak
vznikal? Co vše se při jeho vývoji řešilo, jaké překážky a
konstrukční výzvy musely být přijaty a následně pokořeny? Právě na to
si zkusíme dnes posvítit.
Drony jsou poměrně složitá a komplexní zařízení. V dobách jejich
počátků, kdy se ovládaly plně manuálně, proto bylo potřeba značného
umu pilotů už jen k tomu, aby nedošlo k nehodě. Dnes je situace,
naštěstí, výrazně odlišná. Drony mají řadu kolizních čidel a GPS
stabilizační systémy, proto je ovládání současných dronů výrazně
snazší. Primárním prostředkem pro kontrolu dronu je stále dálkový
ovladač, ale existují i další možnosti, jak ovládat dron – třeba
mobilem nebo gesty.
7 června 2022
Představme si situaci, zcela reálnou nikoliv vymyšlenou, kdy jste si
pořídili svůj první dron, nastudovali základní legislativu, registrovali
dron, složili zkoušky na kategorii Open A1/A3 a nyní se chystáte na
první ostré starty. Nezáleží na tom jaký, nakolik sofistikovaný, či jak
drahý dron vlastníte, základní pravidla jsou stejná a platí pro všechny
bez výjimky. V dnešním návodném článku s videem si projdeme všechny
důležité body předletové přípravy. Připomeneme kupříkladu základní
legislativní pravidla nebo též skutečnost, že je potřeba dopředu vědět,
kde létat smím a kde nikoliv. Dále si vysvětlíme ve stručnosti, jak dron
fyzicky připravit na první let, jak jej ovládat a jak s ním opět
bezpečně přistát. Rovněž se s vámi podělíme o seznam základních
letových úloh, jejichž pomocí si lze osvojit základní pilotní dovednosti
s dronem.
Nikoho nejspíš nepřekvapí konstatování, že se vyspělé drony staly
oblíbenou pomůckou řady filmařů – jak těch amatérských, tak
i velkých světových studií. Možnostem pohledu z ptačí perspektivy,
který již nevyžaduje použití drahé a nemotorné helikoptéry, se dnes
těžko odolává. Klasické plynulé záběry z dronu jsou ale jen jednou
z řady možností, jak lze možnosti této moderní vymoženosti využít.
Stačí sehnat schopného FPV pilota, přilepit na jeho závodní dron kvalitní
akční kameru, vymyslet pro něj vhodnou výzvu a strhující video je
na světě.
18 května 2022
Když se rozhodnete pořídit si dron, nejspíš vás brzy napadne otázka, jak
ho přepravovat a jak s ním cestovat? Přeci jen se jedná o poměrně
křehkou elektroniku, navíc skládající se obvykle z více prvků (dron,
ovladač, nabíječka a baterie), které člověk jen tak volně neodloží do
běžného batohu. Řada dronů se sice dodává s originálním transportním
pouzdrem – to ale nemusí vyhovovat vždy a rovněž nemusí ochránit dron
za všech okolností. Podívejte se s námi na tipy, jak ochránit dron při
přepravě a jak vybrat správný obal na
dron.
Pokud se vám v hlavě urodí nápad pořídit si svou první akční kameru,
pak nejspíš nebudete postupovat tak, že naběhnete do obchodu a vezmete si
první kousek, který vám padne do oka. Ideální není ani cesta, kdy si
koupíte tu nejlevnější sportovní kameru „na zkoušku“, ale ani opačný
postup pořízení nejdražší a nejlepší outdoorové kamery s heslem
„když už, tak už!“ Nebuďte lamy, nenechte se napálit, pojďte si tento
krok promyslet společně s námi.
Nejen naše parta droních nadšenců z DronPro, ale jistě i většina
z vás, našich příznivců, kamarádů či zákazníků je šťastná za
každý moment, kdy může svého oblíbeného kamaráda obdařeného vrtulemi
zvednout do vzduchu. Mnohým ale možná pouhé „poletování“ vzduchem a
cvakání fotek nebo snímání videa nestačí… Někdo potřebuje větší
rychlost, lepší triky, více rizika, zkrátka pořádný adrenalin! Je-li to
i váš případ, pak byste měli zaostřit na závodní droní ligu DRL!
5 dubna 2022
Řada příznivců a nadšenců droních udělátek nejspíš zpozorní, když
v nějakém sci-fi filmu zahlédne létající pomocníky, kteří hrají
jednou praktickou a pozitivní, jindy zlovolnou a negativní, roli. Člověk se
pak mnohdy zamyslí, kdy asi tak podobné technologie reálně vstoupí do
našich životů či domovů? Ale vývoj, jak je dobře známo, jde pořád
dál! Proto se může snadno stát, že co jste včera viděli ve filmu, může
být zítra realitou. Jako třeba váš vlastní domácí hlídací dron.
„Jedinečná výzva o přežití je zde – jste na ni připraveni?
Tropický ráj se pro skupinu soutěžících změní v noční můru, ve
které budou muset bojovat nejen s nedostatkem jídla a pohodlí, ale hlavně
mezi sebou. Pohádkovou výhru 2 500 000 korun ale může vyhrát pouze
jeden. Kdo se stane vítězem?“ Tak vypadá oficiální představení
dobrodružné reality show Survivor, která se, v rámci české produkce pod
hlavičkou TV NOVA, aktuálně odehrává na ostrovech v Dominikánské
republice. Proti sobě tu soutěží hned několik týmů, ale ve výsledku se
pere každý sám za sebe!
Nejspíš vám neuniklo, že značka DJI nedáno představila svůj vůbec
nejdostupnější skládací dron
DJI Mini SE, který v základní sestavě pořídíte již za 8 490 Kč a
jako oblíbené Mini SE Fly Mode
Combo za 10 990 Kč. Do jisté míry společně s tímto dronem se na
sítích objevily i 2 poměrně důležité updaty aplikací DJI Fly a Litchi
s řadou vylepšení a s výrazně rozšířenými možnostmi, zejména
v druhém případě. Abychom vás ale hned na úvod nesvedly z pravé cesty
poznání, zmíněné aplikace či jejich updaty, nejsou zaměřené čistě na
modely DJI Mini – u nich se každopádně dočkáme jednoznačně
největšího posunu. Vezměme to ale hezky popořadě a začněme u
„tovární aplikace“ DJI Fly, která nedávno dostala vylepšení v podobě
verze 1.5.8 a chvilku na to i opravné varianty 1.5.9!
Létání s dronem je velká zábava a dosti návyková záležitost, která
ale rozhodně není bez rizika. S vaším vrtulovým kamarádem se totiž
může stát ledacos, přičemž následkem může být dost vážné
poškození stroje, nebo dokonce jeho ztráta. Zajímalo by vás, jaké jsou
nejčastější příčiny poškození či ztráty dronu a jak se s nimi
ideálně vyrovnat? Prošli jsme statistiky a přidali trochu našeho know-how.
Řekněte sami, koho by nelákalo pořídit si dron v hodnotě současných
hobby modelů střední třídy, který by vám umožnil vytvářet atraktivní
videa svým stylem, dynamikou a plynulostí záběru srovnatelné
s hollywoodskou produkcí? Mít prostě takového robotického hollywoodského
kameramana v kapse, nebo spíš v batohu!
4 února 2022
Pokud jste stejně vášniví letci a piloti dronů jako my všichni v DronPro,
pak jistě dobře znáte jedno ze základních pravidel: „V mlze se
nelétá!“ Proč tedy NASA, ale třeba i naši známí na ČVUT, testují
takové věci, jako je dron umístěný v tunelu s mlhou hustou tak, že by se
dala krájet?
18 ledna 2022
O využití plně automatických dronů pro doručování zásilek a podobné
aplikace se, nejen mezi odbornou dronařskou veřejností, hovoří řadu let.
I když třeba Amazon se na tomto poli dost snaží, k reálnému nasazení
této technologie je ale stále ještě docela daleko. Nebo není?