Ukazatel stavu nabití, potažmo zbývajícího letového času, je jedním z nejdůležitějších ukazatelů, které byste měli sledovat, a je zobrazen v horní části obrazovky DJI GO aplikace spuštěné na vašem telefonu. Informuje vás jednak o aktuálním nabití akumulátoru v dronu a zároveň o přibližném zbývajícím času, který vám pro let zbývá.
Na lince se nacházejí ukazatele (zprava doleva):
Značka, na níž je odpočítáván zbývající letový čas (postupně se posouvá směrem doleva),
První bílý bod označuje dobu, kdy dojde k upozornění na slabou baterii.
Žlutý bod s písmenem H označuje, kdy bude výdrž baterie dostačující pouze pro bezpečný návrat dronu k vám.
Poslední bílý bod označuje kriticky nízkou úroveň nabití baterie, kdy dron zahájí automatické přistání.
Je důležité, abyste fungování ukazatele pochopili a během letu jej průběžně sledovali, obzvlášť pokud se s dronem plánujete vzdálit od místa vzletu. Zobrazený odhad času i poloha bodů na ukazateli se v průběhu letu mění v závislosti na napětí na článcích baterie, způsobu letu a samozřejmě na tom, jak je dron v danou chvíli daleko od ovladače.
Rozdíl mezi letem s GPS a ATTI módem
Jakmile dron funguje v GPS módu, je schopen držet vodorovnou i svislou polohu (přesnost je závislá na aktuálním dosahu satelitů GPS), tudíž dokáže zastavit a setrvat na jednom místě ve vzduchu po uvolnění páček.
Oproti tomu v ATTI módu (jakmile není GPS dostupné, nebo dojde k chybě kompasu) bude dron sice schopen díky barometrickému senzoru udržovat výšku stejně, jako je tomu v GPS módu, nicméně nebude schopen udržovat pozici ve vodorovném směru – může tak být unášen do různých směrů větrem.
Stavový řádek v horní části obrazovky aplikace DJI GO vám po celou dobu letu signalizuje, v jakém módu dron aktuálně pracuje.
Využívejte mapu letu
Během letu se na mapě vykresluje trasa, po níž dron od startu letěl. Současně se mezi dronem a domovským bodem zobrazuje zelená spojnice, která může posloužit jako nejkratší cesta zpět.
Funkce Radar
Radar v DJI GO aplikaci můžete využít k zorientování, kterým směrem dron směřuje a kterým směrem je natočen ovladač.
TIP
Na tomto videu je vysvětleno, jak indikátor vyvolat a využít k orientaci.
Využívejte „radar“ k posouzení rychlosti větru
Proudění větru ve výšce je obvykle silnější než na zemi a může proudit i zcela jiným směrem. K získání představy o rychlosti větru, který na dron ve vzduchu působí, můžete využít „radar“ v aplikaci DJI GO. Princip je takový, že v bezvětří indikátor ukazuje rovinu a s narůstajícím větrem, kdy se dron snaží korigovat svou polohu náklonem, začne indikátor vykazovat výchylku na jednu, nebo druhou stranu.
Váš dron také nebude proti větru schopen letět tak rychle, jako je tomu v bezvětrných podmínkách. Pokud zaznamenáte, že dron letí vpřed pomaleji než obvykle, je to známka toho, že cestuje proti větru.
Stavový řádek
Aplikace DJI GO ve stavovém řádku (nahoře) zobrazuje stav dronu, upozorňuje na různé skutečnosti a chyby, například na ztrátu GPS, rušení, přetížení motorů, silný vítr a jiné. Upozornění jsou zpravidla podbarvena žlutě, zatímco varování červeně. Nejsou-li přítomny žádné problémy a dron je v GPS módu, stavový řádek svítí zeleně.
Veškeré zprávy jsou zobrazovány v angličtině, takže její základní znalost je pro první pochopení nutná.
Návod na DJI GO 4 ke stažení nebo zkouknutí
Český překlad aplikace DJI GO 4 i DJI Fly si můžete stáhnout v sekci e-booků DronPro.
Appku DJI GO 4 si teprve osaháváte? Mrkněte na názorné video, kde s vámi Alex projde její nastavení krok za krokem.
Využívejte funkci Precision Landing
Podporuje-li dron funkci Precision Landing, umožní mu přistát na uloženém domovském bodě mnohem přesněji, než je tomu u standardního přistání při RTH. Toto se hodí například používáte-li přistávací podložku ve sněhu, nebo na jiném nevhodném povrchu.
Aby mohlo Precision Landing správně fungovat, je třeba využít automatický vzlet, a než s dronem odletíte do libovolného směru, je třeba s ním vystoupat cca do 7–8 metrů a nechat jej pár vteřin viset, aby si mohl pořídit snímek povrchu spodní kamerkou. Ten poté využije ke zpřesnění polohy při přistání. Novější drony (Mavic Air, Mavic 2 Pro/Zoom) tento postup umějí provést i automaticky tím, že při automatickém vzletu rovnou vystoupají do 6–7 metrů.
TIP
Tato funkce může přijít vhod v situaci, kdy se dron zahájí automatický návrat nebo nebudete schopni převzít kontrolu nad přistáním. Díky ní je zajištěno, že dron přistane co možná nejblíže místu vzletu.
Aktuálně nejvíc lítám s Mavic Pro Platinum, doma ještě uchovávám Sparka a v současné době se učím lítat s FPV stroji. Na dronech mě nejvíc baví zdokonalovat se v technikách focení a rozdávat rady novým i stávajícím členům komunity.
Mavic 2 Pro je podobně jako svůj předchůdce malý, ale velice šikovný
stroj, který můžete složit do batohu a ihned vyrazit za dobrodružstvím.
Nová verze je aerodynamičtější, tišší, výkonnější a ještě
chytřejší. Chlubí se 4K videem, výdrží 31 minut, rychlostí až 72 km
v hodině, novou efektní funkcí Hyperlapse, větší samostatností a hlavně
extrakvalitními kamerami.
Mavic 2 Pro se řadí mezi vyšší třídu v poloprofesionální kategorii dronů a je to znát. Hlavním trhákem dronu je jednopalcový senzor s možností 10bitového barevného profilu, který jsme v této kategorii u DJI ještě neměli možnost zažít. Je to výborná funkce hlavně v postprodukci, kdy místo palety 16 milionu barev máme 1 miliardu, a díky tomu vzniká barevně mnohem zajímavější výstup. V čem se mi Mavic 2 Pro osvědčil a komu bych ho doporučil?
Mavic 2 je podobně jako svůj předchůdce malý, ale velice šikovný stroj,
který můžete složit do batohu a ihned vyrazit za dobrodružstvím. Nová
verze je aerodynamičtější, tišší, výkonnější a ještě chytřejší.
Chlubí se 4K videem, výdrží 31 minut, rychlostí až 72 km v hodině,
novou efektní funkcí Hyperlapse, větší samostatností a hlavně
extrakvalitními kamerami. Verze Zoom vám zase dá neskutečnou svobodu při
sledování plachých objektů (zvířátek) – 2× optický zoom (ve 4K) a
2× optický a 2× digitální (ve FullHD). Libůstkou je také automatický
mód Dolly Zoom pro záběry jako z velkofilmu.
U obrazovky se sloganem See the Bigger Picture a odpočítávadlem jsme nedočkavě čekali na přenos z releasu nového dronu DJI Mavic 2 v New Yorku. U nás parné odpoledne, tam 10 hodin ráno a jde se na to. Tramtadadá. Dobře, teď si ještě lidi sedají, ale za moment to začne.
V unikátní sadě DJI Mavic Air Fly More Combo získáváte kromě dronu také
praktický cestovní batoh, nabíječ pro 3 akumulátory, 2 páry vrtulí
navíc, adaptér na power banku a 2 náhradní baterie. Létejte více a
delší dobu – tohle combo vám k tomu pomůže.
DJI Mavic Air je menší, lehčí a především levnější bráška modelu DJI Mavic Pro. Vizuálně připomíná model Spark. Zásadní jsou však nové nebo vylepšené technologie. Pojďme se mrknout pod vrtule novému dronu ze stáje DJI!
Maximální prevence před startem proti prachu a drobným kamínkům.
Přistávací plocha pro drony v jumbo velikosti je z jedné strany oranžová
a z druhé modrá. Balení obsahuje i kolíky nikoliv na upíry, ale abyste
přistávací plochu připevnili do země jako stan. Pochlubte se známým, že
máte na zahradě heliport.
Nejlepší ochrana před přistáním na nerovném povrchu jsou zvýšené
přistávací nohy. Tyto přistávací nohy pro váš dron DJI Mavic 2 od
PolarPro nasadíte i sejmete velmi jednoduše do minuty před startem.
Přistávací nohy kombinují tvrzený plast z ABS a silikon, jsou malé,
lehké a vejdou se do jakéhokoliv obalu.
DJI Mavic Air 2 je superskladný malý dron o 570 gramech a zároveň
nekompromisní foto-video bomba. 48MP fotografie ostré jako břitva nebo 4K
video při 60 fps? BINGO a BINGO! Nechybí nové a vylepšené režimy
inteligentních funkcí, takže ihned po rozbalení se proměníte v mžiku
z drony nepolíbeného na rozeného hollywoodského kameramana.
Přivítejte novou generaci dronu DJI Mavic Air, na kterou jsme se tak tešili. Mavic Air 2 je stále tak kompaktní a praktický, ale dostal do vínku upgrade v podobě delšího flight time až 34 minut, většího snímače pro kvalitnější snímky a třetí generace inteligentních letových režimů. Seznamte se s ním blíže a ujasněte si v přehledné tabulce, co přináší nového oproti svému staršímu bráchovi.
Když si vybíráte nový dron, nebo se
jen ze zajímavosti probíráte parametry modelů, které by vám jednou snad
i mohly dělat společnost, pak se nejspíš nevyhnete informaci definující
maximální dolet dronu. Tento údaj, který se u lepších kousků počítá
v kilometrech, se může u různých modelů dost lišit. Fakticky se ale
jedná o parametr, s nímž bychom se ale vlastně nemuseli výrazně
„trápit“. Přesto je ale hodnota doletu nejednou ústředním tématem
řady zapálených diskuzí či recenzí, včetně otázky, jak lze dolet dronu
posílit nebo prodloužit, třeba pomocí různých doplňků. Má to ale smysl
a je to vůbec potřebné a legální?
Letu zdar, draci. Tady sokol Vojta a dneska si vezmeme všechny věci, který
můžeme přidělat na Avatu, který jsme našli na našem e-shopu. Všechno to
unboxnem, přiděláme, otestujem. Rozhodně vás čeká i crash test. A taky
na dron přiděláme jednu externí velkou kameru a uvidíme, jestli to ten dron
vůbec utáhne a poletí. Takže se těšte, připoutejte se a jdeme na to.