Jak se orientovat v aplikaci DJI GO 4? Proletíme se nejdůležitějšími
funkcemi a ukazateli, abyste se stali opravdovým power-userem.
Ukazatel stavu baterie v aplikaci DJI GO 4
Ukazatel stavu nabití, potažmo zbývajícího letového času, je jedním z nejdůležitějších ukazatelů, které byste měli sledovat, a je zobrazen v horní části obrazovky DJI GO aplikace spuštěné na vašem telefonu. Informuje vás jednak o aktuálním nabití akumulátoru v dronu a zároveň o přibližném zbývajícím času, který vám pro let zbývá.
Na lince se nacházejí ukazatele (zprava doleva):
- Značka, na níž je odpočítáván zbývající letový čas (postupně se posouvá směrem doleva),
- První bílý bod označuje dobu, kdy dojde k upozornění na slabou baterii.
- Žlutý bod s písmenem H označuje, kdy bude výdrž baterie dostačující pouze pro bezpečný návrat dronu k vám.
- Poslední bílý bod označuje kriticky nízkou úroveň nabití baterie, kdy dron zahájí automatické přistání.

Je důležité, abyste fungování ukazatele pochopili a během letu jej průběžně sledovali, obzvlášť pokud se s dronem plánujete vzdálit od místa vzletu. Zobrazený odhad času i poloha bodů na ukazateli se v průběhu letu mění v závislosti na napětí na článcích baterie, způsobu letu a samozřejmě na tom, jak je dron v danou chvíli daleko od ovladače.
Rozdíl mezi letem s GPS a ATTI módem
Jakmile dron funguje v GPS módu, je schopen držet vodorovnou i svislou polohu (přesnost je závislá na aktuálním dosahu satelitů GPS), tudíž dokáže zastavit a setrvat na jednom místě ve vzduchu po uvolnění páček.


Oproti tomu v ATTI módu (jakmile není GPS dostupné, nebo dojde k chybě kompasu) bude dron sice schopen díky barometrickému senzoru udržovat výšku stejně, jako je tomu v GPS módu, nicméně nebude schopen udržovat pozici ve vodorovném směru – může tak být unášen do různých směrů větrem.

Stavový řádek v horní části obrazovky aplikace DJI GO vám po celou dobu letu signalizuje, v jakém módu dron aktuálně pracuje.
Využívejte mapu letu
Během letu se na mapě vykresluje trasa, po níž dron od startu letěl. Současně se mezi dronem a domovským bodem zobrazuje zelená spojnice, která může posloužit jako nejkratší cesta zpět.

Funkce Radar
Radar v DJI GO aplikaci můžete využít k zorientování, kterým směrem dron směřuje a kterým směrem je natočen ovladač.

TIP
Na tomto videu je vysvětleno, jak indikátor vyvolat a využít k orientaci.
Využívejte „radar“ k posouzení rychlosti větru
Proudění větru ve výšce je obvykle silnější než na zemi a může proudit i zcela jiným směrem. K získání představy o rychlosti větru, který na dron ve vzduchu působí, můžete využít „radar“ v aplikaci DJI GO. Princip je takový, že v bezvětří indikátor ukazuje rovinu a s narůstajícím větrem, kdy se dron snaží korigovat svou polohu náklonem, začne indikátor vykazovat výchylku na jednu, nebo druhou stranu.


Váš dron také nebude proti větru schopen letět tak rychle, jako je tomu v bezvětrných podmínkách. Pokud zaznamenáte, že dron letí vpřed pomaleji než obvykle, je to známka toho, že cestuje proti větru.
Stavový řádek
Aplikace DJI GO ve stavovém řádku (nahoře) zobrazuje stav dronu, upozorňuje na různé skutečnosti a chyby, například na ztrátu GPS, rušení, přetížení motorů, silný vítr a jiné. Upozornění jsou zpravidla podbarvena žlutě, zatímco varování červeně. Nejsou-li přítomny žádné problémy a dron je v GPS módu, stavový řádek svítí zeleně.



Veškeré zprávy jsou zobrazovány v angličtině, takže její základní znalost je pro první pochopení nutná.
Ke stažení
Český překlad aplikace DJI GO 4 i DJI Fly si můžete stáhnout v sekci e-booků DronPro.
Využívejte funkci Precision Landing
Podporuje-li dron funkci Precision Landing, umožní mu přistát na uloženém domovském bodě mnohem přesněji, než je tomu u standardního přistání při RTH. Toto se hodí například používáte-li přistávací podložku ve sněhu, nebo na jiném nevhodném povrchu.

Aby mohlo Precision Landing správně fungovat, je třeba využít automatický vzlet, a než s dronem odletíte do libovolného směru, je třeba s ním vystoupat cca do 7–8 metrů a nechat jej pár vteřin viset, aby si mohl pořídit snímek povrchu spodní kamerkou. Ten poté využije ke zpřesnění polohy při přistání. Novější drony (Mavic Air, Mavic 2 Pro/Zoom) tento postup umějí provést i automaticky tím, že při automatickém vzletu rovnou vystoupají do 6–7 metrů.
TIP
Tato funkce může přijít vhod v situaci, kdy se dron zahájí automatický návrat nebo nebudete schopni převzít kontrolu nad přistáním. Díky ní je zajištěno, že dron přistane co možná nejblíže místu vzletu.
V příštím díle si posvítíme na baterie pro drony DJI.
#Letuzdar
Roman