Stejně jako se staráte o své auto, musíte se starat i o svůj dron.
V autě musíte každý 2 roky měnit olej, na zimu přezout pneumatiky na
zimní a další nezbytnosti. Tomuto se nevyhnete ani u vašeho létajícího
miláčka. U dronu sice neměníte ani olej, ani vrtulky podle sezóny, ovšem
nějaká práce se vždy najde. A pokud chcete, aby vám dron vydržel co
nejdéle, měli byste se do toho pustit hned teď!
Vizuální inspekce v rámci předletové přípravy dronu a kontrola dronu po přistání
Není vůbec od věci prokontrolovat aspoň očkem svůj drona před každým letem v rámci předletové přípravy a po každém letu. Chápu, že to je něco jako řikat, že byste si měli před každou jízdou zkontrolovat, jestli máte nafouknuté pneumatiky anebo jestli vám svítí všechna světla, ale jednou za čas to fakt není špatný nápad. Kouknout, jestli není nikde nic prasknutého, jestli nemáme nafouklé baterky, jestli nejsou vrtulky omlácené. Tohle všechno nám zabere pár minutek, zvýší to životnost dronu, a hlavně nás to může zachránit před havárkou a servisem.
Aktualizace a kalibrace dronu
Dron je také potřeba průběžně po celou jeho životnost aktualizovat a kalibrovat. Co se např. aktualizací DJI týče, tak né každá se úplně podaří. Tudíž aktualizovat svého draka v momentě vydání aktualizace není uplně ideální, vždy bych doporučil alespoň 2–3 týdny počkat. Ale zase nenechte dron létat na 5 let starý firmware :-)
Co se kalibrace dronu týče, rozhodně bychom měli kalibrovat kompas znovu každý nový den, co létáme, případně pokud se v přesuneme v jednom dni na více lokací, tak kalibrovat každých 30 km.
Správné uskladnění je základem péče o dron
Jak skladovat dron a jak mají vypadat úložné prostory? Pokud s dronem moc nelétáte a spíše ho máte někde uskladněný, také se musí dodržovat určitá pravidla. Dron by měl být v suchém a chladném prostředí a také se moc nehodí, aby na něj svítilo sluníčko. Pokud víte, že místo, kde dron “bydlí” nemá úplně ideální vlastnosti, uložte dron do speciálního pevného a voděodolného kufru, který je k tomu navržený.
U baterek je to podobné, ovšem jsou zde další faktory navíc. Baterie by měla být ideálně skladována v místě, kde je okolo 25°C a mezi 70 % a 40 % procenty úrovně nabití. Naštěstí jsou baterie od DJI inteligentní a pokud je delší dobu nepoužíváte, automaticky se vybijí na +-65 % a zde si své nabití drží. Ale! Baterii průběžně % nabití klesají, tudíž bych ji alespoň každé 3 měsíce dal znovu nabít naplno, v lepším případě je na pár minut vyvětral na dronu a poté nabil.
Jak pečovat o drony řady Enterprise pro profíky?
Pokud máte dron z řady DJI Enterprise, můžete si také přikoupit službu DJI Enterprise Maintenance, kde se o pravidelnou péči o váš profi stroj postarají profíci z DJI. Pokud se rozhodnete tuto službu přikoupit, máte na výběr ze 3 úrovní: Basic, Standard a Premium.
DJI Enterprise Maintenance BASIC obsahuje:
- Hloubkové čištění
- inspekce součástek
- Aktualizaci a kalibraci a servisní zprávu
K této péči se doporučuje dron předat po 200 hodinách létání, nebo po 6 měsících užívání.
DJI Enterprise Maintenance STANDARD obsahuje:
- Péči BASIC
- Výměnu lehce opotřebitelných součástek: modul horní skořepiny, spodní kryt základny motoru, modul podvozku, anténní modul, vrtule, chránič gimbalu, gumový tlumič gimbalu, kabel gimbalu, šrouby
K této péči se doporučuje dron předat po 400 hodinách létání, nebo po 12 měsících užívání.
DJI Enterprise Maintenance PREMIUM obsahuje:
- Údržbu BASIC a STANDARD
- Výměna základních komponent: motory, ramena
K této péči se doporučuje dron předat po 600 hodinách létání, nebo po 18 měsících užívání.
Stačí tedy dron poslat na prohlídku do DJI a technik ho prohlédne od shora dolů, i kdyby vypadal jako fungl nový. Níže vidíte doporučený postup, kdy poslat svůj profi dron na kontrolu. Posílat dron na pravidelnou údržbu můžete až do skonání věků, resp. do doby, než daný profesionální dron vyřadíte ze své letky.
👋✈ #Letuzdar
Tomáš