Podle jakých pravidel létat po 31. 12. 2020 během přechodného období,
než se česká droní legislativa sladí s tou evropskou, a jak to bude po
konci přechodného období? Stáhněte si náš přehledný tahák.
Provozní příručky komplet (ConOps + Operation Manual)
Vypracujeme vám provozní koncepci (ConOps) na míru a provozní příručku
(Operation Manual), kterou potřebujete při k žádosti o OkP při riziku
SAIL II a vyšším. V ceně nejsou správní poplatky.
Kdy potřebujete ConOps?
ConOps neboli provozní koncepci budete potřebovat pokaždé, když zažádáte Úřad pro civilní letectví o Oprávnění k Provozu (OkP), tedy když budete létat v kategorii SPECIFIC. ConOps je obsáhlý dokument, ve kterém je popsána struktura organizace, zodpovědné osoby a postupy pro údržbu a bezpečný provoz dronu.
Kdy potřebujete Operation Manual neboli provozní příručku?
Pokaždé, když při žádosti o OkP bude výsledná míra rizika SAIL II a vyšší. Co to znamená?
Operation manual je potřeba při vyšší míře rizika provozu. Tedy pokud je větší pozemní nebo vzdušné riziko. Vyšší pozemní riziko si lze představit při letu BVLOS (bez vizuálního kontaktu s dronem) nebo letu nad zalidněnou oblastí. Vzdušné riziko je vyšší také při pohybu dronu v řízeném vzdušném prostoru (= prostor kde funguje řízení letového provozu nebo ve větší výšce než 300 m AGL) nebo při výšce vyšší než 120 m AGL (Above Ground Level).
Tento dokument je rozšířením dokumentu ConOps. Operation Manual obsahuje popis organizace provozovatele, povahu provozu, související rizika, popsané nouzové postupy a mnoho dalšího.
Co od nás dostanete?
- Zpracovaný ConOps na míru
- Zpracovaný Operation Manual na míru
Harmonogram
Vypracujeme pro vás dokumenty, díky kterým budete mít kompletní výbavu pro žádost o OkP.
Lektor
Marek Žaloudek Specialista na droní legislativu
Pro drony mám slabost už od mala. Hlídám všechny legislativní novinky ve světě dronů a pomůžu vám se v nich zorientovat:))
6 050 Kč
Nevíte, jaké školení vybrat? Nevadí, zavolejte nám a my vám poradíme
Mohlo by vás zaujmout
15 února 2022
Zatímco nejzákladnější registrace
dronu, tedy do kategorie OPEN a podkategorií A1 a A3, vám dovoluje
zjednodušeně řečeno “létat nad poli, lesy, loukami – kde nic tu
nic”, pro létání blíže k lidských příbytkům, nebo dokonce nad centry
měst budete potřebovat oprávnění k provozu (OkP) v rámci kategorie
SPECIFIC v kombinaci s osvědčením pilota kategorie OPEN podkategorie A2. Od 1.1. 2024 ale
máte možnost létat v HOP a dalších omezených oblastech i v rámci
kategorie OPEN, a to díky novému nástroji Oprávnění k letu (OkL).
Mrkněte se na městské oblasti, kde můžete létat zcela bez omezení, nebo
jen se základní registrací pilota dronu v OPEN A1 a A3.
O nové evropské legislativě pro drony, která má sjednotit pravidla ve
všech členských zemích, jsme už psali – ale málokdo už ví, že toto
nařízení dávalo v mnoha věcech volnou ruku jednotlivým členským
státům, aby si některá pravidla trochu poupravily a ušily na míru. Tak ani
náš velemocný Úřad pro civilní letectví neotálel a vydal takzvané
Opatření obecné povahy, které upřesňuje pravidla pro naši republiku.
Opatření vešlo v platnost také 31.12.2020 a my si v tomto článku
shrneme, jaká budou česká specifika.