Návody na létání a práci s dronem 12 minut čtení

Jak si vytunit dron DJI AVATA na MaXXXXXX

2 ledna 2024

Letu zdar, draci. Tady sokol Vojta a dneska si vezmeme všechny věci, který můžeme přidělat na Avatu, který jsme našli na našem e-shopu. Všechno to unboxnem, přiděláme, otestujem. Rozhodně vás čeká i crash test. A taky na dron přiděláme jednu externí velkou kameru a uvidíme, jestli to ten dron vůbec utáhne a poletí. Takže se těšte, připoutejte se a jdeme na to.

Obsah článku

Které příslušenství pro DJI Avata je nejlepší?

Tak, připravíme si tady náš kufr s DJI Avatou. Následně vybalíme první věcičku z našich vychytávek, který jsme nakoupili na DronPro a uvidíme, jestli jsou to „bullshity“, nebo jsou „cool shity“, který nám tu Avatu vylepší a přinesou nám celkově lepší zážitek z létání.

Chrániče na vrtule a oblouky pro DJI Avata

První věc, máme tady nějaký rovnátka, nebo vypadá to jako rovnátka, ale prakticky jsou to asi chrániče na oblouky. Takže když to takhle roztrhnu (to jsem možná roztrhl až moc) tak máme tady tyto chrániče a máme tady trošku rozbitou Avatu, kterou náš kolega trefil 3krát o zem. Aby se mu to nestalo osudným, tak mu dáme chrániče. To znamená, vezmu jeden chránič, šup, druhej chránič, šup, třetí chránič, šupity dup a čtvrtej, simsala bim. Ve skutečnosti je to jenom kus plastu. Mohli bychom pak vyzkoušet nějaký crash test, jestli to pomůže. Ale minimálně máte menší šanci, že si celkově ten dron a ty rámy poškodíte, nebo poškrábete. Takže uvidíme, tady vám dáme ještě nějaký detailní záběr, jak krásně ten dron teď vypadá. Těmhletěm rovnátkům na dron zatím, jelikož jsem nevyzkoušel, jak moc je to odolný, tak na první dobrou dávám hodnocení, hlavně kvůli designu, protože to vypadá úplně badass, 7 z 10.

21444-chranice-na-ochranne-oblouky-dronu-dji-avata-samostatne

Styling ovladače dronu nejen pro DJI Avata

Další pytlíček, co tady teď máme, je vylepšení na ovladač a na to, abyste byli víc styloví jako piloti dronu. Řeč je o šňůře a takovém černém kondomu, který nám vytvoří takto stylovej ovladač a dělá z nás úplný FPV mastery. Dokonce mysleli na to, že tady je i DJI logo, takže nám to všechno zůstává vidět. Diody jsou vidět pod tím, všechna tlačítka, páčky dostupný. A dokonce je takovej víc protiskluzovej. Teď mám mnohem lepší pocit z toho, že by mi náhodou ten ovladač vypadl z ruky. A kdybych chtěl ještě zvýšit šanci, že mi ten ovladač nevypadne z ruky, tak vezmu tadytu karabinku, cvaknu to sem, přidělám si to kolem krku, no a teď můžu chodit a bezpečně si to tady točit kolem krku jak diskžokej. A dneska můj cíl bude letět s Avatou ve vzduchu, protočit kolem krku, chytit zpátky ovládání a letět. Takže uvidíme, jestli se nám to povede, tak. No za mě tomuhle produktu dávám 7 z 10. Možná dávám 8, protože prostě vypadáte s tím stylově. A zároveň si můžete dát šňůrku, jakou chcete, takže si ji klidně potiskněte.

16048-silikonovy-kryt-na-ovladac-dji-fpv-zavodniho-dronu-s-popruhem

Goggles Battery Bracket pro neplandající šňůru od DJI Goggles

Dále tu máme vylepšení pro brýle. A jelikož vy všichni víte, že DJI Goggles V2 mají takovouhle šňůru na baterku a bude vám to tady plandat všude, v DronPro jsme vymysleli velice jednoduché easy řešení v podobě téhleté fičury: Goggles Battery Bracket. To znamená, že už stop plandání baterky. Už stop vypadání nějak degeši při lítání s FPV. Už stop toho, že s váma vaše přítelkyně nebude chtít mluvit, protože si myslí, že chodí s úplným nerdem. Teď je na čase při lítání s FPV vypadat stylově, šup, šup. Teď si odložím svoje brejle, abych mohl nasadit FPV brejle, a baterku vezmu a prostě ji sem snadno vložím.

To znamená, že já jsem si za pár korun udělal z DJI V2, DJI Goggles Integra. Nesmyslnej upgrade, který vás normálně stojí několik tisíc, je tady máte v podobě plastový hračky. Funguje to, dívejte. Doleva, doprava, všechno mi drží. Tohle je pro mě game changer. Takováhle blbá plastová věc je za mě s hodnocením 8 z 10. Takže už dneska víte, že pokud hlavní důvod, proč si chcete vzít Integry, je to, že vám tam drží krásně baterka, tak to teď můžete vyřešit touto jednoduchou gadgetou a dát si to přímo na FPV brejle. Pokračujeme dál.

20811-drzak-baterie-dji-goggles-2

Battery Protection Rear Wing pro sporťáckou Avatu

Vytahujeme věc pro pravý sporťáky. Battery Protection Rear Wing, křídlo na Avatu. No ano, můžete si udělat z Avaty naprostej sporťák v podobě takovýhle fičury. Vezmu si baterku, zastrčím ji do dronu. Teď si vezmu tadytu fičuru, přidělám na Avatu, vteřinku. A jelikož jsem degeš, tak jsme museli chvilku počkat, pro vás to je jenom rychlej střih, ale já jsem na to přišel. Prakticky to není nic těžkýho. Vezmete, trošku roztáhnete a nasadíte na zadní část baterky. A máte neskutečnýho sportovního drona. Hlavní důvod, proč tam tohle křídlo je, že je to zároveň ochranná krytka na tu baterku. Zatím hodnotím podle vzhledu, designu 10 z 10. A z pohledu účinnosti si teprve ještě vyzkoušíme.

22029-pojistka-baterie-s-kridlem-na-dron-dji-avata

TIP

Next věc, kterou tady máme, je držáček na Avatu. Dámy a pánové, abych vám to vysvětlil, tohle je Avata, tohle je DJI Action 4. Když vezmu Avatu a DJI Action 4, mám Action Avatu!

DJI Avata s akční kamerou Action 4

Prodlužovač signálu pro DJI Avata

Kdyby nám náhodou Avata uletěla velice daleko, tak jsme si pořídili tadyty prodlužováky signálu, který se úplně jednoduše instalujou. Vezmeme si náš vytuněnej ninja ovladač a nasuneme na to tyto antény. Vypadá to teď jako úplnej ďáblos. Každopádně to, jestli to funguje, si otestujeme zase až co s Avatou vzlétnem se všema těma fičurama, takže zatím nebudu říkat, jestli to funguje, nebo nefunguje.

16053-zesilovac-signalu-na-dji-fpv-zavodni-dron-nasazeny

Chránič přední kamery pro DJI Avata

Aby ochrany nebylo málo, tak tady máme ještě poslední kousek z ochrany, a to je CNC vyrobenej chránič přední kamery. To znamená, že si to teď rozbalím, zase mi budete muset dát asi chviličku času, protože tohle je lego dámy a pánové. Bohužel k tomu nebyl přidělanej žádnej manuál, takže jsem zvědavej, jak to vůbec dám dohromady. Ale jdeme na to. Po pár minutách, možná hodinách, jsme to tam konečně přimontovali a prakticky je to takový tvrzený nárazník, který už je z nějakého kovu, není to jenom takovejhle plasťák, co tam má Avata. Takže vám to jenom kryje tu vaší kameru zase o kousíček víc, takže uvidíme v praxi.

22174-cerny-cnc-naraznik-na-dron-dji-avata-zepredu

AirTag na DJI Avata

A jdu na poslední, a to AirTag a k tomu držák na AirTag. Takže já to rozbalím, vezmu držák, velice jednoduše pomocí oboustranné lepenky to tam nalepím, tak. Drží to tam. Otevřeme si AirTag. AirTag bohužel na našem obchodě nekoupíte, to musíte koupit někde zvlášť. Rozbalíme, vytáhneme a odlepíme a připevníme. A máme Avatu s AirTagem. Takže abyste si tady ten AirTag teď přidali, tak půjdete do svýho iPhonu, dáte Find my a dám tady přidat AirTag. Musíte jít blízko k tomu AirTagu, aby se to naskenovalo a dám Connect. Můžu si ho pojmenovat, takže si teď dám Custom name a dám si Avata Monster Truck. A máme ho. Avata Monster Truck je s tebou, super. A teď já na mapě vidím, kde přesně tu Avatu máme. Dokonce můžu přehrát zvuk a AirTag mi pípá.

17084-drzak-airtag-lokatoru-na-dron-

Uděláme test, že já ho teď položím někam do křoví, zkusím ho najít a pak si s tím konečně půjdem zalítat. Tak tady vidíme furt na auto, tak já to tady třeba položím. A půjdeme, jak kdyby z druhý strany, že tohle hledáme. Tak, představte si, že vám spadla Avata, jste někde tady, víte, že zhruba to spadlo někam tady před váma plus minus 10 metrů. V tuhle chvíli já dám tady Find my Avata. Teď to hledá signál, píše mi to, že jsem furt daleko. To znamená, že budu muset ještě blíž, říkám OK, jsem tady někde u toho křoví. A už se mi to chytlo. Jsem od ní 6,4 metrů. Minimálně mám tu informaci, že teď někde v mém okolí, 6,4 metrů ta Avata je. Takže zkusíme jít tímhle směrem a ztratil jsem signál, to znamená, že tímhle směrem to nebude. Dokonce se mi to chytlo tak, že už mi to ukazuje směrovku a šipku. Takže já jdu podle svojí šipky. 5,4 metrů, někde tady. A už jsem metr. Furt ji nevidím, furt je tady křoví. Dobře, říká mi, že je to přímo přede mnou, ale já tady můžu kliknout Přehraj mi zvuk. A, ještě... Ještě málo slyším. A tady je. A díky AirTagu jsme vlastně našli naši crashlou Avatu, který mohla i klidně vypadnout baterka, který mohlo vypadnout bůhví co. Ale díky tomu, že ten AirTag tam byl, tak jsme ji našli, což je myslím super funkce.

Polet s naším Avata „Monster Truckem“

 

No a teď jdem na to, na co jste všichni čekali. Jdem to všechno zapojit, zapnout a podívat se, jestli vůbec tadyto dělo, který teď váží podle mě tak kilo, poletí. Jo a máme crash. Vzal mi to vítr, celý to asi bylo mega těžký a úplně mi to odlétlo. Takže zapínáme AirTag. Mám 3,7 metrů. Mělo by to bejt někde tady, ano. Je to přímo, přehrát zvuk, slyším a dokonce vidím. Je to tady úplně zaroštěné v roští. Sice mi to neletělo, ale Avata vypadá v pohodě. Byla hodně těžká, takže ty jo nevím, jestli se mi s tím chce lítat. Ale dáme tomu druhej pokus? Dáme.

Půjdeme dál, půjdeme dál od auta, od tohohle všeho. Pokus číslo 2. A drží. Super, takže nasazuju brejle, zapínám nahrávání a jdeme na to. Dobrý, základní kruh to zvládlo. Zkusíme tady trošku obkroužit nějaký křoví. Vypadá to dobře. Teď je signál na long range, jelikož se říkalo, že teď už jsme si přidělali antény, který by nám měly vydržet i na velkou vzdálenost. Takže mělo by to tedy frčet. A zatím bez problémů, čekal jsem to horší. Signál stabilní, perfektní. No, já si myslím, že by to pro ten test stačilo. A dámy a pánové se vším to letělo. Nevím, co se nám stalo na začátku, jestli to chytil nějakej silnej vítr, nebo na to nebyl prostě jenom zvyklej ten dron, že má takovou zátěž a vzalo ho to do toho křoví, anebo to bylo možná proto, že jsem vám chtěl ukázat ten crash test. Ale moje pocity: Letělo to, bylo to znát, že je to pomalejší, než kdyby tam tu samozřejmě zátěž nemělo.

Myslím si, že když to budete používat v nějaký nižší výšce, například pro průlety interiérů, kde je bezvětří, tak to bude v pohodě. Ale nedoporučuju s tím rozhodně lítat ve větších výškách, protože s tou zátěží se to může hnedka někam šmiknout, může vám to spadnout a to není úplně fajn.

Tak jo, teď jsem odendal tu kameru. Je to už zase o něco lehčí, takže to už poletí a teď hlavní test bude tadytěch antén. Jestli vůbec cítíme rozdíl long range. Potom s tím možná ještě zkusíme trochu crashnout, protože už musíme taky otestovat, jestli tam vydrží tadyten držák, jestli tam vydrží AirTag, a jestli tadyty chrániče vůbec k něčemu jsou. Jdeme to nakopnout, tentokrát stylově, jelikož mám tadyten držák. Zapnu z ruky. Wooooooow, počkej ty blázne! To byl adrenalin jak magor. Pomaličku plyn a letíme. Zkusím teda do vejšky. Momentálně jsem daleko 90 metrů a jé. Teď mi to vzal úplně vítr. Pojď dolů ty šulíne. Možná mi tak nějakej pták s tím drancuje, nevím. Co to bylo pane bože, já musím někam letět, tady není úplně ideální místo. Nezajedem někam třeba na nějaký pole?

Tak jo lidičky, jelikož chceme, aby to všechno bylo legislativně správně, tak se jdeme ještě přesunout na nějaký pole, louka, les, kde s tím dronem můžeme svištět, jak daleko chceme a vyzkoušíme si ten long range. Přesouváme se, pro vás to bude rychlej střih, a jdeme na to. Tak jo draci, venku už je zima jak v ledových jeskyních, to znamená, že by bylo na čase vytáhnout rukavice, který taky u nás na shopu máme, takže na ně můžete mrknout. No a jsme tady proto, abychom otestovali na long range nejdřív bez antének, jak daleko s tím dohlídneme. A pak s anténama. Takže startuju, vzlítám a přebírám kontrolu. Žádný překážky, žádný stromy, jenom Avata vyletí driftem, protože ten vítr jí docela dává. Momentálně jsem 80 metrů daleko. 160, ty vole už docela daleko i bez zesilovače signálů. Prakticky 200 metrů daleko jsem, ani obraz se mi nějak jako neztrácí. Lidi, jsem 250 padesát metrů, zkusíme to tady vzít ještě dolů. A teď jsem viděl poprvý, že by mi ten signál obrazu se trošku jakoby zvlnil. Já jsem prakticky 300 metrů daleko.

No a tady už to dál pokoušet nebudu, tady už cítím na těch 300 metrech, že už se ten obraz trhá. Takže to rychle vrátím zpátky, abych vůbec na tu baterku doletěl a stihnul to. Tak dámy a pánové, viděli jste, že na nějakých 300 metrů, je tady jenom pár maličkých stromů, které by mi ten signál mohly rušit, ale je to prakticky rovná plocha. Tak na 300 metrů se mi to mohlo trošku už kousat. Je dost možný, že v jiným prostředí to bude fungovat jinak, ale jelikož jsme tady 1 ku 1, tak uvidíme aspoň rozdíl, jestli když tam ty antény dám, tak jestli vůbec fungujou, anebo jsou k ničemu. Takže jdeme na to. Jedna, druhá, nahoru a letím. 100 metrů daleko, 200 metrů, 250. Dokonce se mi jako ten signál, teď na těch 250, popravdě nevidím žádný zlepšení. Už teď se mi to ztrácí, a dokonce mi to hlásí RTéčko. Musím to vrátit zpátky dámy a pánové, mám 20 % baterky a možná proto budu muset někam dojít. Je od nás 200 metrů. Já nechci jít tak daleko pro ten dron proboha. 20 % baterky. Tohle bude ještě problém. Šup, 17 % baterky. Dámy a pánové tohle je úplně drama, nejpomalejší drama v mým životě, ale už dron není tak daleko.

Takže dokonce vidíme, slyšíme, jdu to tady nahulit do áčka připravte se. 3, 2, 1 náraz. A dron, jak je na tom? Vypadá to, že kameře se nic nestalo, železný držáčky se trošku ohnuly, ale nejsou vůbec poškozený. Dron vypadá v pohodě, nárazník taky. Drží baterka, nevypadla, takže to svůj účel splnilo. A AirTag taky drží. Takže super. Vyzkoušeli jsme si i ten crash.

Shrnutí: Které příslušenství pro DJI Avata stojí za to?

Tak jo lidičky, pojďme si to rychle shrnout a říct si, co za mi z mého osobního pohledu dává nejvíc smysl si koupit za příslušenství pro DJI Avata a co naopak ne. Od toho nejlepšího po to nejhorší. Takže za mě nejlepší, co si můžete koupit poměr cena výkon, je tady ta obyčejná plastová věc, kterou prostě strčíte sem a máte z obyčejných brejlí brýle DJI Goggles Integra.

Další věc, která je určitě užitečná, je ten AirTag. Čekal jsem, že to tam bude hůř připevněný, že to tam nebude držet. Ale drží to tam fakt jak čert, jako jde to fakt těžko z toho sundat, takže věřím tomu, že když s tím někde takhle crashnete v nějaké normální rychlosti, tak je dost možný, že ten AirTag tam prostě vydrží. Sice není to takový, že byste to našli úplně na velkou vzdálenost, ale když tak plus mínus crashnete někde. Aspoň dojdete k dronu, zjistíte to plus mínus na 10 metrů, kde ten dron je, a najdete si to. Kdybyste samozřejmě chtěli, tak na FPV drony se dělaly nějaký kvalitnější pípáky, který se musej propojit s přímo s tělem dronu. Bohužel tadyto prostě do Avaty nijak nenapárujete, protože je to prostě DJI stroj a nemá nějaký USB konektor, do kterého byste dali svůj pípák, nebo tak. Na tom to bohužel neuděláte, takže AirTag je asi nejlepší, co na tu Avatu můžete dát, abyste ji takhle našli někde v křoví.

Další za mě super věc je určitě tento držák spojlerový na tu baterku, protože když vám dron crashne a potřebovali byste někde z větší vzdálenosti vzlétnout, tak jste alespoň přes brejle, pokud neztratíte signál, schopni najít, kde je GPSkově.

Další super věc je určitě držák na kameru DJI Action 4. Jediný, na co dávejte pozor – je to s tím prostě o dost těžší. Buď sehnat nějakou lehčí kameru anebo s tím lítat fakt opatrně, někde nízko u země.

Samozřejmě pak jsou tu bezpečnostní prvky, jako tady ty plasťáky, nebo tadyto železný, kovový. Za mě to železný, kovový je určitě super. Kdybych to narval v plný rychlosti takhle jenom na ty plasty, tak se to za chvilku opotřebí a zničí. Za druhý můžete koupit nový, vyměnit. Ty ochranný oblouky, jako nevím moc,  jak to vydrží, jak moc to pomůže, ale určitě trošku jo. Minimálně si tolik nepoškrábete ten základní rám, ale díky nim to vypadá zase stylově, takže není to špatný.

A dostáváme se k těm věcem, co jsme tady namontovali na ovladač. Černá krytka se mi mega líbí, vypadá to prostě stylově. Tadyta šňůra je taky super, prostě můžu díky tomu mít ovladač furt na krku a manipulovat dronem nebo s brejlema.

Věc, nad kterou bych se ale zamyslel, jestli opravdu stojí za to, jsou tadyty anténky. Bohužel jsme neměli úplně podmínky, na to to pořádně otestovat, ale myslím si, že takovej velkej rozdíl výraznej jsem tam necítil. Protože bez antény na 300 metrů jsem byl v pohodě. Obraz, tam se mi to začalo trošku ztrácet. Dokonce, když jsem si dal ty anténky, byl dron ns 250 metrech a už se mi ten obraz začal ztrácet. Taky je možný, že trošku jinak blbě zafoukal vítr, že jsem zalít trošku za jiný strom, ale kdybych si tam dal takové anténky, tak čekám, že se mi ten dosah zvýší alespoň několikanásobně a ne, že se to bude rozdíl 5, 10 metrů. Anténky mě tedy zas tak nepřekvapily, takže je házím pryč. Ale jinak zbytek věcí doporučuji, takže je to na vás 😊

👋✈ #LetuZdar

Vojta

Pomohl vám tento článek?

Počet hvězdiček: 0/5

Líbí se vám článek? Sdílejte jej s přáteli

Doprava zdarma při nákupu nad 10 000 Kč

Všechny produkty testujeme popisky jsou z naší dílny

Školení zdarma u vybraných produktů

Poradíme s výběrem protože s drony létáme každý den